T: + 48 500 415 527 | 

Rewolucja w płacy minimalnej – transport międzynarodowy wyłączony! WAŻNE ZMIANY DLA PRZEWOŹNIKÓW PONIŻEJ 3,5 T.

Rewolucja w płacy minimalnej – transport międzynarodowy wyłączony! WAŻNE ZMIANY DLA PRZEWOŹNIKÓW PONIŻEJ 3,5 T.

Dzisiaj, tj. 4 czerwca, Komisja Transportu PE głosowała nad Pakietem Mobilności.

Najistotniejsze zmiany dla branży transportowej przedstawiają się następująco:

  1. Wyłączenie transportu międzynarodowego i tranzytu z płacy minimalnej. Tylko kierowcy wykonujący operacje kabotażowe objęci zostaną płacą minimalną danego kraju.
  2. Organizacji czasu pracy w zakresie regularnych odpoczynków tygodniowych. Firmy transportowe będą musiały organizować czas pracy w taki sposób, aby raz na trzy tygodnie kierowcy mogli wrócić do domu lub do innej wybranej przez siebie lokalizacji w celu odbioru tygodniowego odpoczynku.
  3. Przyśpieszenie kontroli i kontroli drogowych – w celu zwalczania naruszeń związanych z czasem pracy, okresami odpoczynku, operacjami kabotażowymi i delegowaniem kierowców. Szybsze udzielanie odpowiedzi przez państwa członkowskie oraz minimalna liczba „uzgodnionych kontroli”, w tym przez przedstawicieli dwóch lub więcej państw członkowskich.
  4. Zmiany dotyczące kabotażu. Operacje kabotażowe mają być dozwolone w państwie członkowskim, w którym dokonano dostawy międzynarodowej lub w sąsiadującym państwie członkowskim, w drodze powrotnej do państwa członkowskiego przewoźnika, przez łącznie siedem dni. W ciągu 7 dni działania kabotażowe w jednym państwie członkowskim powinny być ograniczone do 48 godzin, aby zapobiec ich przeprowadzaniu w sposób systematyczny, który zniekształca rynki krajowe. Kabotaż nie byłby dozwolony w tym samym kraju przed upływem 72 godzin po powrocie pojazdu do państwa, w którym przewoźnik jest zarejestrowany.
  5. Kary dla nadawców, spedytorów, wykonawców i podwykonawców, którzy wiedzą lub powinni wiedzieć, że przewoźnicy naruszają przepisy.
  6. Objęcie przepisami unijnymi pojazdy przekraczające 2,4 t.
  7. Walka z firmami typu skrzynki pocztowe – wymóg „rzeczywistej i stałej obecności” w państwie członkowskim, w którym są zarejestrowane. Weryfikacja poprzez częstotliwość załadunku i rozładunku towarów w kraju rejestracji oraz wystarczającą liczbę miejsc parkingowych dla swoich pojazdów.

Szczegóły związane z Pakietem Mobilności i jego konsekwencjami omówimy na najbliższej Konferencji, która odbędzie się w Rawie Mazowieckiej w dniach 11 i 12 czerwca – więcej informacji dostępnych jest tutaj.

W szczególności przybliżymy Państwu stanowiska państw, które forsowały objęcie przepisami również transport międzynarodowy, w tym również możliwe scenariusze postępowań Francji, Niemiec i innych państw egzekwujących przepisy dotyczące płacy minimalnej.

radca prawny Marek Kliś

DZIAŁ PRAWNY

KANCELARII TRANSPORTOWEJ KOBEN



Kontynuując wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close