Kancelaria transportowa

Wysokość opłat za większość autostrad we Włoszech zostaje zamrożona

Wysokość opłat za większość autostrad we Włoszech zostaje zamrożona

Nie będzie wyższych cen opłat za przejazd na większości włoskich autostrad, jednak nie na wszystkich.

Rzym. Od 1 stycznia 2020 r. nie będzie wzrostu opłat drogowych dla prawie całej włoskiej sieci autostrad. 95 % tras obsługiwanych przez posiadaczy koncesji, musi zachować stare taryfy. Przyczyną tego są zarówno wygasające koncesje, w których podwyżki opłat nie zostały zatwierdzone, jak i umowy, które już wygasły.

Zatwierdzono tylko następujące podwyżki opłat:

• CAV (obsługująca przejazd z Mestre, A 4 z Padwy do Wenecji Wschodniej, A 57 Tangenziale di Mestre (tylko pierwsze 16 kilometrów) oraz droga dojazdowa do lotniska Marco Polo w Wenecji): +1,2%
• Autovia Padana (A 21, Turyn-Brescia): +4,88 %
• Bre.Be.Mi (A 35, Brescia-Bergamo- Mediolan): +3,79 %
• Pedemontana Lombarda (A 36, Varese-Bergamo): +0,8 %

Podwyżki opłat drogowych na Strada die Parchi (A 24 i A 25), zostały zamrożone ze wzrostem o 12,89 % z roku 2018 i 5,59 % z roku 2019, tak więc de facto, obowiązują tu taryfy z 31 grudnia 2017 r. Przyczyną jest w tym przypadku, konieczność przyspieszenia i zakończenia prac związanych z obudową i usuwaniem skutków na obszarach dotkniętych trzęsieniami ziemi. Podwyższenie opłaty drogowej zostało tam zawieszone do 31 października 2021 r.

Ponadto podwyżki opłat, które zostały zatwierdzone na 2019 r. dla Autostrade per l’Italia (obsługującej kilka autostrad, między innymi Ponte Morandi) i Milano Serravalle (A 7, Mediolan-Genua), są już nieaktualne. Tutaj obowiązują ponownie taryfy z grudnia 2018 r.

Scroll to Top