Chat with us, powered by LiveChat

Po Niemczech, również Szwecja zmienia wymagania dotyczące opon zimowych dla ciężarówek

W okresie od 1 grudnia do 31 marca, zarówno krajowe, jak i zagraniczne ciężarówki, a także ich przyczepy i naczepy muszą być teraz wyposażone w opony zimowe na wszystkich osiach.

Sztokholm. W Szwecji od 1 grudnia do 31 marca, opony zimowe będą musiały być montowane na kołach wszystkich pojazdów krajowych i zagranicznych. Jak donosi obecnie niemieckie stowarzyszenie spedycji i logistyki (DSLV), powołując się na szwedzką organizację handlową AKERI, przepis ten dotyczy wszystkich ciężarówek i przyczep oraz naczep – niezależnie od masy i kraju rejestracji danego pojazdu. W okresie od 1 października do 15 kwietnia dozwolone jest również stosowanie w Szwecji opon z kolcami.

Opony zimowe do ciężarówek i przyczep powyżej 3,5 tony, muszą być, zgodnie z regulaminem EKG ONZ nr 117, oznakowane symbolem Alp Peak / Snowflake (3PMSF); lub zgodnie z regulaminem EKG ONZ 54, symbolem Professional Off Road (POR). W przypadku wszystkich pozostałych osi, oprócz osi napędowych i przednich, zgodnie z DSLV, opony muszą być oznaczone symbolem M + S, MS, M & S lub „Mud and Snow” (błoto i śnieg).

Wszystkie opony w ciężarówkach powyżej 3,5 tony powinny mieć minimalną głębokość bieżnika 5 milimetrów, a przyczepy 1,6 milimetra.

Dział Prawny Koben sp. z o.o.