Po Niemczech, również Szwecja zmienia wymagania dotyczące opon zimowych dla ciężarówek

W okresie od 1 grudnia do 31 marca, zarówno krajowe, jak i zagraniczne ciężarówki, a także ich przyczepy i naczepy muszą być teraz wyposażone w opony zimowe na wszystkich osiach.

Sztokholm. W Szwecji od 1 grudnia do 31 marca, opony zimowe będą musiały być montowane na kołach wszystkich pojazdów krajowych i zagranicznych. Jak donosi obecnie niemieckie stowarzyszenie spedycji i logistyki (DSLV), powołując się na szwedzką organizację handlową AKERI, przepis ten dotyczy wszystkich ciężarówek i przyczep oraz naczep – niezależnie od masy i kraju rejestracji danego pojazdu. W okresie od 1 października do 15 kwietnia dozwolone jest również stosowanie w Szwecji opon z kolcami.

Opony zimowe do ciężarówek i przyczep powyżej 3,5 tony, muszą być, zgodnie z regulaminem EKG ONZ nr 117, oznakowane symbolem Alp Peak / Snowflake (3PMSF); lub zgodnie z regulaminem EKG ONZ 54, symbolem Professional Off Road (POR). W przypadku wszystkich pozostałych osi, oprócz osi napędowych i przednich, zgodnie z DSLV, opony muszą być oznaczone symbolem M + S, MS, M & S lub „Mud and Snow” (błoto i śnieg).

Wszystkie opony w ciężarówkach powyżej 3,5 tony powinny mieć minimalną głębokość bieżnika 5 milimetrów, a przyczepy 1,6 milimetra.

Dział Prawny Koben sp. z o.o.



Kontynuując wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close